Com Hem
Operatör: Hej och välkommen till com hem, hur kan jag hjälpa dig!
-------Jag: Hej, jag har fått reklam av er!
Operatör: Men det var väl trevligt.
-------Jag: Nej, jag ringde er för två månader sedan och bad om att slippa er reklam.
Operatör: Jasså, det låter konstigt, vad har du för personnummer, adress och namn?
Jag ger henne mina uppgifter varpå hon, efter en stunds tystnad, utbrister:
Operatör: Det var konstigt, du har en spärr på dig! Det var mycket märkligt.
-------Jag: Okej.
Operatör: Och det var adresserat till dig?
-------Jag: Japp.
Operatör: Vi gör så här att jag sätter en ny spärr på dig från och med nu.
-------Jag: Okej.
Operatör: Sådär, nu har jag satt en ny spärr på dig.
-------Jag: Tack. Hejdå!
Om du inte vill ha adresserad reklam av Com Hem: Ring 0771-55 00 00 (Com Hem kundtjänst). En röst i telefonen kommer att ge dig två förvirrande val:
"Vill du bli kund hos oss: Tryck 1"
"Är du befintlig kund: Tryck 2"
Dessa är de enda alternativ du får. För att få en reklamspärr på dig så måste du alltså välja alternativ 1 trots att du inte vill bli kund.
Nästa gång jag får hem deras reklam så ska jag spela in samtalet med operatören.
-------Jag: Hej, jag har fått reklam av er!
Operatör: Men det var väl trevligt.
-------Jag: Nej, jag ringde er för två månader sedan och bad om att slippa er reklam.
Operatör: Jasså, det låter konstigt, vad har du för personnummer, adress och namn?
Jag ger henne mina uppgifter varpå hon, efter en stunds tystnad, utbrister:
Operatör: Det var konstigt, du har en spärr på dig! Det var mycket märkligt.
-------Jag: Okej.
Operatör: Och det var adresserat till dig?
-------Jag: Japp.
Operatör: Vi gör så här att jag sätter en ny spärr på dig från och med nu.
-------Jag: Okej.
Operatör: Sådär, nu har jag satt en ny spärr på dig.
-------Jag: Tack. Hejdå!
Om du inte vill ha adresserad reklam av Com Hem: Ring 0771-55 00 00 (Com Hem kundtjänst). En röst i telefonen kommer att ge dig två förvirrande val:
"Vill du bli kund hos oss: Tryck 1"
"Är du befintlig kund: Tryck 2"
Dessa är de enda alternativ du får. För att få en reklamspärr på dig så måste du alltså välja alternativ 1 trots att du inte vill bli kund.
Nästa gång jag får hem deras reklam så ska jag spela in samtalet med operatören.


0 Comments:
Skicka en kommentar
<< Home